نکات مهم طراحی لوگو
دنیای طراحی، دنیای خلاقیت و سلیقه هاست! در این مقاله از گروه مهندسی نکست به بیان نکات مهم طراحی لوگو می پردازیم.
اصولا هر پروژه ای که به طراحی نیاز دارد، سلیقه های شخصی نیز دخیل میشود، اما این سلیقه ها همیشه باید در چهار چوب یک الگوی مشخصی باشد.
بهترین استاندارد برای طراحی یک لوگو، الگو گرفتن از برندهای معتبر، نظیر کمپانی اپل است! با بررسی معروفترین و بهترین لوگوهای دنیا میتوان به اصول مشترکی رسید.
انتخابهای شما در فرآیند طراحی لوگو به انتقال بهتر پیام مورد نظرتان به مخاطبان کمک زیادی میکنند. در ادامه این مطلب از با ما همراه باشید تا شما مخاطبین عزیز را با اصول مهم طراحی لوگو آشنا کنیم.
سادگی لوگو
برخلاف تصور آماتورها، هرچقدر لوگو ساده تر باشد؛ دلچست تر خواهد بود. بنابراین سادگی لوگو یکی از نکات مهمی است که در طراحی آن باید بدانید!
بهترین راه اثبات جلمه بالا، بررسی لوگوهای برندهای معتبر مثل سامسونگ، شیائومی، کوکاکولا، نایک و… است.
نکته ی دیگر اینکه هر چی لوگو ساده تر، بیان آن و فهم آن برای مخاطب بهتر و راحت تر است!
جامعه هدف
هر لوگویی نماد یک برند و کمپانی است! بنابراین با این ذهنیت طراحی لوگوی خود را آغاز کنید که چه قشر از جامعه ای با این شرکت در ارتباط هستند! طبیعتا طراحی لوگو برای یک مهدکودک با طرح پیاده شده برای یک شرکت کوچک یا بزرگ متفاوت خواهد بود!
طراحی یک لوگو به معنای خلق تصویر جذاب نیست! در واقع شما باید به کمک لوگو کانالی میان شرکت و مشتریان آن ایجاد کنید.
رنگ مناسب لوگو
رنگها یکی از عناصر حیاتی و بسیار تاثیرگذار در جذب مخاطبان و مشتریان به لوگو و برند شما هستند و هر رنگ پیغام خاصی دارد بنابراین در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید.
برای مثال استفاده از رنگ قرمز در لوگو نشانه انرژی و شور است و این پیام را میرساند که محصولات و خدمات شما برای رده سنی جوانان متناسب است. رنگهای روشن و پر رنگ توجه مخاطبان را بیشتر جلب میکنند.
فونت مناسب لوگو
یکی دیگر از نکات مهم طراحی لوگو استفاده از فونت مناسب است! حقیقت این است که فونت میتواند شخصیت یک برند را نشان دهد.
اگر فونت لوگو با کسب و کارتان سنخیتی نداشته باشد پیام اشتباهی را به مخاطب منتقل میکند بنابراین در مورد نوع فونت لوگو خوب فکر کنید و فونتهای متفاوت را امتحان و نهایتاً بهترین گزینه را انتخاب کنید.
نوع لوگو را به درستی انتخاب کنید
هر چند در مورد تمام عناصر طراحی لوگو میتوانید کاملاً سلیقهای عمل کنید اما بهترین و عاقلانهترین کار این است که خودتان را بجای مشتریان بگذارید و طبق سلیقه مخاطبان همه عناصر را انتخاب کنید.
اصالت لوگو
با یک جستجوی سریع، میتوانید لوگوی شرکتهای فعال در حوزه کاری خود را پیدا کرده، شباهت آنها با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهید و از طراحی یک لوگوی مشابه خودداری کنید.
برای مثال، در صنعت اینترنت و مخابرات لوگوهایی را میبینیم که از شکلهای کُروی و عناصر مربوط به تکنولوژی زیاد استفاده میکنند. یا در صنعت دندانپزشکی معمولاً همه لوگوها دارای عناصری مانند دندان و لبخند هستند.
بدون دیدگاه